Zapytanie ofertowe – „Obsługa kadrowo – płacowa Spółki” oraz „Świadczenie usług z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na potrzeby Spółki”
Pytania i odpowiedzi
Oferent 1
1. Odnośnie: Zakres pierwszy dotyczy obsługi kadrowo – płacowej Spółki:
– Nasi specjaliści pracują w Warszawie, czy dopuszczają Państwo obsługę wyłącznie zdalną?
Odp. 1 Spółka dopuszcza obsługę wyłącznie w trybie zdalnym.
2. Odnośnie: Zakres drugi dotyczy świadczenia usług z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na potrzeby Spółki:
d. Szkolenia tematyczne BHP z zakresu pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej i inne tematyczne BHP zgodnie z profilem zakładu i posiadanymi uprawnieniami;
– Co rozumieć pod pojęciem „inne tematyczne BHP zgodnie z profilem zakładu i posiadanymi uprawnieniami”?
Odp. 2 Spółka wykazuje zapotrzebowanie w zakresie szkoleń tj. szkolenia wysokościowe, czy obsługi sprzętu (zwyżki) i innych specjalistycznych. Obsługa Państwa mogłaby dotyczyć albo bezpośredniego przeprowadzania takich szkoleń jeśli mają Państwo w ofercie, albo w zakresie pilnowania terminów ich przeprowadzania i kierowania do odpowiednich placówek, które prowadzą tego typu szkolenia.
3. Odnośnie: Warunki udziału w postępowaniu
Cyt. „świadczą swoje usługi i specjalizują się wyłącznie w zakresach będących przedmiotem niniejszego zapytania ofertowego”
– Jeśli specjalizujemy się również w ochronie środowiska i cyberbezpieczeństwie, to czy jesteśmy wykluczeni z udziału w postępowaniu?
Odp. 3 Wymienione przez Państwa dodatkowe usługi oferowane w ramach prowadzonej działalności nie wykluczają Państwa z udziału w postępowaniu.
Oferent 2
1. Zakres usług
-sporządzanie listy płac
Tak
-realizacja przelewów wynagrodzeń i płatności do instytucji publicznoprawnych
Nie
-zarządzanie e-zwolnieniami lekarskimi pracowników
Tak
2. Usługi kadrowe: prowadzenie akt osobowych, pilnowanie ważności umów o pracę, badań lekarskich, szkoleń BHP, przygotowywanie zaświadczeń o zarobkach i świadectw pracy, prowadzenie ewidencji urlopów
Tak
3. Inne:
Wszystkie wymienione w zapytaniu ofertowym.
4. Aktualnie używany program kadrowo-płacowy
Brak w Spółce, INSERT S.A u obecnej firmy świadczącej usługę.
5. Czy są Państwo zainteresowani migracją historycznych danych kadrowo-płacowych z aktualnego programu kadrowo-płacowego do programu kadrowo-płacowego oferenta?
Tak
6. Jeżeli odp. na pytanie 5 twierdząca to za ile lat wstecz chcieliby Państwo zmigrować dane?
Wszystkie lata działalności Spółki.
7. Jeżeli odp. na pytanie 5 twierdząca to dla jakiej grupy:wyłącznie aktualnych pracowników czy także byłych pracowników?
Wszystkich—w zakresie kopii bazy danych.
8. Czy są Państwo zainteresowani dostępem do e-teczek?
Tak
9. Czy przystąpili Państwo do programu PPK/PPE?
Tak
10.Oczekiwany sposób przesyłania pasków wynagrodzeń?
E-mail na skrzynkę służbową
11. System czasu pracy:
Podstawowy
Skrócony
12. Bieżące i prognozowane zatrudnienie:
Umowy o pracę: bieżące – 13 prognoza-13
Umowy zlecenia/o dzieło: bieżące- 2 prognoza- 2
Inne formy zatrudnienia: bieżące – 9 prognoza – 9
13. Listy płac:
Liczba listy płac w miesiącu: podstawowe-4, dodatkowe reguły nie więcej niż 5
Data wypłaty wynagrodzenia: za dany miesiąc z dołu, do 5 dnia następnego miesiąca.
14. Składniki płacowe:
Standardowe (cykliczne)-wynagrodzenia za miesiąc umowy o pracę, umowy zlecenia, kontrakty, wynagrodzenie Członków RN i związane z nimi składniki
Niestandardowe(okazjonalne)-premie uznaniowe, nagrody okolicznościowe, premie dla Zarządu, nadgodziny, świadczenia urlopowe, ekwiwalent, rozliczenie kilometrówki
15. Okres rozliczeniowy:
Z reguły miesiąc (inne w sytuacji niepełnego rozpoczęcia lub zakończenia pracy)
Lista obecności, wniosek o pracę w godzinach nadliczbowych i innych poza stałymi godzinami pracy
16. Średnia roczna fluktuacja zatrudnienia:
Fluktuacja nieznaczna, w ostatnich latach różnica dwóch etatów.
17. Średnia roczna liczba zwolnień lekarskich
Ok 50 w roku poprzednim
18. Wymogi w zakresie raportowania:
Rodzaje raportów-stan urlopów, dane do sprawozdań GUS, wskaźniki stanu zatrudnienia itp.
Częstotliwość raportów-w zależności od potrzeby
Inne wymogi-zgodnie z zapytaniem ofertowym.
19. Struktura organizacyjna Państwa zespołu kadrowo-płacowego
Brak
20. Czy są Państwo zainteresowani platformą www z dostępem dla pracowników i kierowników?
Tak
- Nazwa i adres Zamawiającego
„INVEST-PARK DEVELOPMENT” Sp. z o.o.
ul. Uczniowska 16
58-306 Wałbrzych
tel. (+48) 74 646 25 70, fax. (+48) 74 646 25 74, e-mail: ipd@ipdevelopment.pl
www.ipdevelopment.pl
- Opis Przedmiotu Zamówienia:
-
Zakres pierwszy dotyczy obsługi kadrowo – płacowej Spółki i obejmuje następujące czynności:
-
Zakładanie i prowadzenie akt osobowych;
-
Przygotowywanie dokumentów kadrowych;
-
Sporządzanie umów dotyczących każdej formy zatrudnienia oraz pozostałej dokumentacji związanej z zawieraniem i rozwiązywaniem tych umów;
-
Sporządzanie świadectw pracy, wypowiedzeń umów o pracę, dokumentów wymaganych przy przechodzeniu pracowników na emeryturę;
-
Ewidencjonowanie urlopów, zwolnień lekarskich, nadgodzin i innych absencji;
-
Wystawianie zaświadczeń o okresie zatrudnienia i wysokości zarobków;
-
Sporządzanie list płac;
-
Sporządzanie kartotek wynagrodzenia pracowniczego;
-
Sporządzanie i przekazywanie pracownikom comiesięcznych wyciągów z wynagrodzenia (tzw. fiszki);
-
Monitoring terminów: ważności badań lekarskich, szkoleń BHP, kończących się umów o pracę;
-
Wystawianie skierowań na badania lekarskie;
-
Rozliczanie zasiłków chorobowych i innych zasiłków w przypadku ich wystąpienia;
-
Rozliczanie podatku dochodowego od pracowników PIT 4 (w tym ustalanie zaliczek miesięcznych i przekazywanie informacji o kwocie do zapłaty, deklaracje roczne – sporządzanie i przekazywanie do US) PIT 11 (sporządzanie i przekazywanie pracownikom, US);
-
Rozliczanie czasu pracy i prowadzenie kartotek w tym zakresie;
-
Prowadzenie ewidencji i rozliczanie delegacji służbowych;
-
Zgłaszanie i wyrejestrowanie pracowników z ZUS;
-
Sporządzanie i przesyłanie deklaracji rozliczeniowych do ZUS;
-
Korespondencja z ZUS w razie zaistnienia potrzeby;
-
Obsługa dot. naliczania i rozliczania PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe), w tym także sporządzanie plików do przekazywania do instytucji prowadzącej;
-
Obsługa dot. PFRON;
-
Doradztwo związane ze sprawami kadrowo-płacowymi;
-
Prowadzenie pełnej administracji w zakresie zawierania i obsługi umów cywilno-prawnych ;
-
Sporządzanie informacji i zestawień płacowych lub pochodnych na wniosek Spółki (informacje niezbędne do przekazania w trakcie audytów, w zakresie sprawozdawczości GUS);
-
Reprezentowanie Spółki w trakcie kontroli PIP, ZUS, US w obszarze kadr i płac;
-
Sporządzanie opinii w zakresie spraw kadrowo-płacowych.
-
-
-
-
Zakres drugi dotyczy świadczenia usług z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na potrzeby Spółki i obejmuje następujący zakres czynności:
-
Przeprowadzenie szkoleń wstępnych instruktażu ogólnego z zakresu BHP dla nowych pracowników;
-
Współdziałanie z pracownikiem Spółki w prowadzeniu spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy wynikających z Kodeksu pracy i Rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, wraz ze sprawozdawczością w tym zakresie;
-
Szkolenia okresowe pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenia dokumentacji z tych szkoleń oraz wystawiania stosownych zaświadczeń, na podstawie planu szkoleń opracowanego przez Spółkę, a także opracowania dedykowanych materiałów do tych szkoleń i programów szczegółowych;
-
Szkolenia tematyczne BHP z zakresu pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej i inne tematyczne BHP zgodnie z profilem zakładu i posiadanymi uprawnieniami;
-
Dokonywania okresowych ocen ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy;
-
Prowadzenie instruktażu w zakresie ochrony przeciwpożarowej;
-
Prowadzenie procesu postępowania powypadkowego w zakresie wypadków w pracy;
-
Przygotowanie/nadzór merytoryczny nad opracowaniem dokumentacji BHP i P/POŻ w tym,
-
procedury i instrukcje BHP;
-
procedury postępowania z substancjami i preparatami niebezpiecznymi;
-
procedury gospodarki odzieżą ochronną i środkami ochrony indywidualnej.
-
-
Współpraca z ośrodkiem medycyny pracy sprawującym opiekę nad pracownikami;
-
Współpraca z laboratorium pomiarów czynników szkodliwych;
-
Reprezentowanie pracodawcy przed jednostkami nadzoru PIP, PIS w trakcie kontroli;
-
Sprawowania stałego nadzoru na szkoleniami, instruktażami i innymi czynnościami wymienionymi powyżej i przeprowadzenie ich we właściwych terminach;
-
Terminowe wystawianie skierowań na badania lekarskie, w szczególności wstępne, okresowe, kontrolne;
-
Sporządzanie opinii w zakresie spraw BHP.
-
-
W celu realizacji obowiązków zamieszczonych wyżej, Wykonawca będzie obecny w Spółce stosownie do potrzeb.
-
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
-
spełniają warunek posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia;
-
posiadają minimum pięcioletnie doświadczenie we wskazanych zakresach;
-
przedłożą referencje przynajmniej od trzech niezależnych podmiotów;
-
mają wdrożone wszelkie wymagane procedury RODO;
-
posiadają ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej przez siebie działalności minimum na kwotę 100.000,00 zł;
-
świadczą swoje usługi i specjalizują się wyłącznie w zakresach będących przedmiotem niniejszego zapytania ofertowego.
-
Istotne informacje dotyczące zatrudnienia w Spółce
Przeciętne zatrudnienie w Spółce w 2024 r. kształtowało się na poziomie:
- Umowa o pracę – 13 osób;
- Umowy zlecenia i inne – 11 osób.
- Osoby uprawnione do porozumiewania się z Oferentami
Osobami uprawnionymi do kontaktowania się z Oferentami są:
- Aneta Biały, tel. + 48 570 883 155, e-mail: aneta.bialy@ipdevelopment.pl
- Małgorzata Morel, tel. +48 536 130 828 , e-mail: malgorzata.morel@ipdevelopment.pl
- Dokumenty składające się na ofertę
-
Wypełniony formularz oferty podpisany przez Oferenta lub osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta – Formularz nr 1;
-
Wypełniony formularz – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Formularz nr 2.
-
- Okres związania z ofertą
Oferent związany jest swoją ofertą przez 30 dni kalendarzowych. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
-
Cena oraz waluta oferty
Walutą oferty jest złoty polski [PLN] i w tej walucie Oferent musi wycenić przedmiot zamówienia. Oferta powinna uwzględniać cenę netto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Rozliczenie i zapłata dokonywana będzie w złotych polskich [PLN] na rachunek wykonawcy.
-
Sposób przygotowania oferty
-
Oferenci winni sporządzić ofertę zgodnie z wymaganiami niniejszego postępowania;
-
Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Oferent nie może składać oferty na to zamówienie jako wykonawca indywidualny i jednocześnie jako wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wspólnie z innymi oferentami;
-
Oferent może złożyć ofertę na oba zakresy wymienione w punkcie 2) niniejszego zapytania ofertowego, bądź też tylko na jeden wskazany przez siebie zakres.
-
Oferta winna być podpisana przez osoby umocowane do reprezentowania Oferenta. Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane i parafowane przez osoby podpisujące ofertę.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim w 1 egzemplarzu.
-
Dokumenty oraz załączniki dołączone do oferty muszą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Oferenta lub ustanowionego przez Oferenta Pełnomocnika.
-
-
Terminy składania ofert
Ofertę należy złożyć:
-
-
w formie elektronicznej, przesyłając ją na adres e-mailowy: oferty@ipdevelopment.pl, w tytule wskazując wybrany zakres (w przypadku wyboru jednego zakresu) bądź oba zakresy (w przypadku wyboru obu zakresów) do dnia: 21.01.2025 r. do godziny: 10:00 w postaci spakowanej do jednego pliku archiwum .ZIP, zabezpieczonego hasłem. Hasło do pliku należy przesłać oddzielnym mailem w dniu 21.01.2025 r. w godzinach: 10:10 – 10:30.
-
lub w siedzibie Zamawiającego: „INVEST-PARK DEVELOPMENT” Sp. z o. o., ul. Uczniowska 16, 58-306 Wałbrzych, II piętro – sekretariat Spółki, w nieprzekraczalnym terminie: do dnia 21.01.2025 r. do godziny 10.00. Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie. Koperta powinny być zaadresowane na adres Zamawiającego:
-
„INVEST-PARK DEVELOPMENT” Sp. z o. o.
ul. Uczniowska 16
58-306 Wałbrzych
i opisana:
Oferta na wykonanie usługi pn.:
„Obsługa kadrowo – płacowa Spółki” oraz „Świadczenie usług z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na potrzeby Spółki”*
*bądź w przypadku wybrania tylko jednego zakresu – wskazanie wybranego zakresu usług.
-
Wybór oferenta
Głównym kryterium oceny ofert jest kryterium „Cena”, które stanowi 80 pkt wagi. Drugim istotnym kryterium jest kryterium „Okres funkcjonowania na rynku”, które stanowi 20 pkt wagi.
-
Lp.
Oznaczenie
Kryterium
Waga punktowa przypisana do poszczególnych kryteriów oceny ofert
1
A
Cena
80 pkt
2
B
Okres funkcjonowania na rynku
20 pkt
Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie kryterium oceny ofert:
Punkty przyznane za spełnienie kryterium oceny ofert „Cena”:
„A” = ((cena netto oferty z najniższą ceną)/(cena netto badanej oferty)) * 80 pkt
Punkty przyznane za spełnienie kryterium oceny ofert „Okres funkcjonowania na rynku”:
„B” = ((okres funkcjonowania na rynku danego oferenta) / (okres funkcjonowania oferenta z najdłuższym stażem funkcjonowania na rynku))* 20 pkt
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ważnych (nieodrzuconych) ofert złożonych przez wykonawców niewykluczonych z niniejszego postępowania. Najkorzystniejsza oferta to ta, która otrzyma największą ilość punktów zsumowanych z obu kryteriów.
-
Warunki uzupełniające
-
Wszystkie informacje zawarte w załącznikach do oferty będą traktowane jako poufne i nie będą udostępniane osobom trzecim.
-
-
-
Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia zapytania w przypadku:
-
złożenia mniej niż dwóch ważnych ofert
-
gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na finansowanie Zamówienia,
-
gdy wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że realizacja Zamówienia jest nieuzasadniona, a czego nie można było wcześniej przewidzieć.
-
-
Zamawiający zastrzega sobie również prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
-
Z tytułu unieważnienia zapytania Oferentom nie przysługują żadne roszczenia.
-
- Załączniki