Zapytanie ofertowe nr: DMiP/SBPP-audyt/01/2012
w postępowaniu prowadzonym zgodnie z Wytycznymi programowymi IZ RPO WD z dnia 9 września 2008 r. w zakresie ogólnych zasad udzielania zamówień i wyboru wykonawców w transakcjach nie objętych przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych w projektach realizowanych w ramach Priorytetów 1-9 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 (z późn. zm.)
na:
usługę audytu zewnętrznego projektu pod nazwą „Budowa Parku Przemysłowego w Świebodzicach” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa, przeprowadzonego zgodnie z wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad przeprowadzania audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
- Nazwa i adres Beneficjenta oraz miejsce przechowywania dokumentacji dotyczącej projektu:
1. Beneficjent:
INVEST-PARK DEVELOPMENT sp. z o.o.
ul. Uczniowska 21, 58-306 Wałbrzych,
województwo dolnośląskie,
tel. (+48) 74 646 25 70,
fax. (+48) 74 646 25 74.
www.ipdevelopment.pl
2. Miejsce przechowywania dokumentacji dotyczącej projektu:
ul. Uczniowska 21, 58-306 Wałbrzych,
przybliżona ilość dokumentacji źródłowej: ok. 8 segregatorów
- Tytuł, numer projektu i ogólna charakterystyka projektu (krótki opis projektu)
1. Tytuł projektu: „Budowa Parku Przemysłowego w Świebodzicach”
2. Numer projektu: RPDS.01.04.00-02-009/10
3. Tytuł, numer i data zawarcia umowy o dofinansowanie (oraz aneksów)
a) Umowa o dofinansowanie projektu „Budowa Parku Przemysłowego w Świebodzicach” nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-00 z dnia 16.11.2010 r.
b) Aneks nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-01 do umowy o dofinansowanie projektu „Budowa Parku Przemysłowego w Świebodzicach” nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-00 z dnia 28.02.2011 r.
c) Aneks nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-02 do umowy o dofinansowanie projektu „Budowa Parku Przemysłowego w Świebodzicach” nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-00 z dnia 26.08.2011 r.
d) Aneks nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-02 do umowy o dofinansowanie projektu „Budowa Parku Przemysłowego w Świebodzicach” nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-00 z dnia 26.08.2011 r.
e) Aneks nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-03 do umowy o dofinansowanie projektu „Budowa Parku Przemysłowego w Świebodzicach” nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-00 z dnia 18.11.2011 r.
f) Aneks nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-04 do umowy o dofinansowanie projektu „Budowa Parku Przemysłowego w Świebodzicach” nr UDA-RPDS.01.04.00-02-009/10-00 z dnia 10.05.2012 r.
4. Wartość projektu:
a) Całkowita wartość projektu: 6.566.451,59 zł
b) całkowite wydatki kwalifikowalne: 4.773.257,27 zł
c) kwota dofinansowania: 1.909.302,91 zł
5. Okres realizacji wg projektu:
Od 20 stycznia 2010 do 30 listopada 2012 rok;
6. Krótki opis projektu:
Przedmiotem projektu jest modernizacja infrastruktury kubaturowej i drogowej przy ul. Wałbrzyskiej w Świebodzicach, w celu przeznaczenia jej na potrzeby uruchomienia Świebodzickiego Parku Przemysłowego. Zostanie przebudowany istniejący obiekt produkcyjno-magazynowy, zblokowany z częścią administracyjno-socjalną. W zakres projektu wchodzi tez modernizacja infrastruktury towarzyszącej. Zmodernizowana infrastruktura zostanie udostępniona podmiotom gospodarczym, zainteresowanym prowadzeniem działalności na terenie docelowo utworzonego Świebodzickiego Parku Przemysłowego.
Zgodnie z załozeniem, w Parku będą mogły funkcjonować przedsiębiorstwa produkcyjne, jak i usługowe. Przebudowa istniejącej hali produkcyjno-magazynowej obejmie: ściany zewnętrzne, bramy, drzwi, dach, odwodnienie dachu, okna i świetliki, obróbki blacharskie, posadzki, ściany wewnętrzne, inne prace. W ramach budynku administracyjno-socjalnego zostaną wykonane prace w zakresie ścian zewnętrznych, odwodnienia dachu, okien i drzwi, obróbek blacharskich, posadzek, ścian wewnętrznych oraz prace towarzyszące. W zakresie infrastruktury towarzyszącej zostanie przebudowana droga wewnętrzna i plac manewrowy, zostaną wybudowane nowe miejsca parkingowe dla samochodów osobowych, chodniki z kostki. Ponadto zostanie rozebrany istniejący obiekt w celu uzyskania powierzchni pod projektowany parking. Przebudowane zostaną również sieci infrastruktury technicznej, w tym kanalizacyjna, ciepłownicza i energetyczna. Wjazd na teren inwestycji zostanie zapewniony istniejącym wjazdem od strony ul. Wałbrzyskiej.
Wybrane rozwiązania techniczne i technologiczne przedstawiają optymalny stosunek jakości do ceny i zostały wybrane po dokonaniu analizy możliwych wariantów i opcji projektowych.
Infrastruktura zmodernizowana w ramach projektu, stanowi własność Beneficjenta – spółki „INVEST- PARK DEVELOPMENT” Sp. z o.o., przy czym odcinek drogi wewnętrznej stanowi współwłasność (działka nr 747/31). Podmiotem odpowiedzialnym za wdrożenie projektu będzie „INVEST-PARK DEVELOPMENT” Sp. z o.o. „INVEST- PARK DEVELOPMENT” Sp zo.o. będzie właścicielem i podmiotem eksploatującym majątek powstały w związku z realizacja przedmiotowej inwestycji przez cały okres trwałości projektu. Zapewni środki finansowe na utrzymanie wytworzonej infrastruktury.
Projekt realizuje preferencje RPO WD:
-Cała modernizowana infrastruktura stanowi pozostałość po zrestrukturyzowanym przedsiebiorstwie(Zakłady Zmechanizowanego Sprzętu Domowego „PREDOM-TERMET”-producent pieców gazowych).
-Świebodzicki Park Przemysłowy zlokalizowany będzie na obszarze o wysokim bezrobociu. Dla woj dolność. stopa. bezrob w listopadzie 2009r. wyniosła 12,1% i była niższa niż w podregionie wałbrzyskim 18,5 % oraz pow. świdnickim 13,2 %. Zgodnie z klasyfikacja powiatów według natężenia stopy bezrobocia, pow świdnicki ma średni poziom bezrobocia <10,6%; 15,6%). Projekt nie jest realizowany na obszarze objętym LPR.
- Termin przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu:
Audyt zewnętrzny projektu powinien zostać przeprowadzony do dnia 30 października 2012 r., natomiast sprawozdanie z audytu zewnętrznego wraz z opinią do dnia 10 listopada 2012 r.
- Sposób i zakres przeprowadzanego audytu zewnętrznego projektu:
1. Audyt zewnętrzny projektu musi być zgodny z wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad przeprowadzania audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (załącznik do uchwały nr 4197/III/10 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 13.04.2010 r.), zwane dalej „Wytyczne”. Wytyczne stanowią załącznik do niniejszego zapytania ofertowego. Audyt powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej beneficjenta w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków finansowych w ramach projektu, procedur akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania oraz monitorowania realizacji projektu, ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przejętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie projektu.
2. Zakres przeprowadzanego audytu zewnętrznego powinien obejmować następujące obszary:
a) audyt procedur (organizacja beneficjenta, procedury wewnętrzne i system kontroli wewnętrznej);
b) audyt finansowo-księgowy projektu;
c) audyt rzeczowej realizacji projektu.
3. Minimalny zakres audytu zewnętrznego projektu został określony w Wytycznych w punkcie VII.
4. Kwota wydatków podlegających audytowi zewnętrznemu projektu:
a) całkowita kwota wydatków: 5.156.414,56 zł
b) kwota wydatków kwalifikowalnych 3.899.000,00 zł
5. Okres podlegający audytowi zewnętrznemu
od stycznia 2010 r. do października 2012 r.
6. Rodzaj, ilość i wartość wniosków beneficjenta o płatność podlegających audytowi zewnętrznemu projektu:
a) 5 wniosków beneficjenta o płatność pełniących wyłącznie funkcję sprawozdawczą,
b) 2 wnioski beneficjenta o płatność pośrednią:
– WNP-RPDS.01.04.00-02-009/10-02 całkowita kwota wydatków objętych wnioskiem: 3.009.688,87 zł, w tym kwota wydatków kwalifikowalnych objętych wnioskiem 2.209.000,00 zł.
– WNP-RPDS.01.04.00-02-009/10-03 całkowita kwota wydatków objętych wnioskiem: 2.101.527,86 zł, w tym kwota wydatków kwalifikowalnych objętych wnioskiem 1.690.000,00 zł.
7. Wykonawca oraz beneficjent, podczas przeprowadzanego audytu zewnętrznego projektu, są zobowiązani do przestrzegania Wytycznych.
8. Zakres opinii i sprawozdania z audytu zewnętrznego projektu:
Po przeprowadzeniu audytu zewnętrznego projektu, audytorzy zewnętrzni zobowiązani są do przygotowania sprawozdania z audytu zewnętrznego projektu, którego elementem koniecznym jest opinia o projekcie (jednoznaczna ocena, czy realizacja projektu przebiegała zgodnie z prawem, procedurami oraz umową o dofinansowanie i wnioskiem o dofinansowanie projektu, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne), sporządzonego w co najmniej dwóch egzemplarzach w formie pisemnej w języku polskim (oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD). Sprawozdanie musi zawierać minimalny zakres danych określonych w punktach IV, VII i VIII Wytycznych. Rodzaje opinii są określone w punkcie IV Wytycznych.
Egzemplarze sprawozdania z audytu oraz opinie (w tym płyty CD/DVD) należy złożyć w siedzibie beneficjenta.
- Informacja o przeprowadzonych kontrolach/audytach projektu
Dotychczas nie zostały przeprowadzone żadne kontrole/audyty projektu.
- Opis warunków, jakie muszą być spełnione przez wykonawców:
1. Audyt zewnętrzny projektu nie może być przeprowadzony przez m. in.
a) audytora wewnętrznego/biegłego rewidenta/księgowego beneficjenta, oraz osobę/podmiot zatrudniający audytora zewnętrznego, który zarazem przygotował, realizuje projekt i uczestniczy w projekcie podlegającemu audytowi zewnętrznemu lub
b) inną osobę wykonującą czynności dotyczące projektu na rzecz beneficjenta.
2. Beneficjent wymaga od Wykonawcy dysponowania zespołem składającym się co najmniej z 2 osób, które będą uczestniczyły w przeprowadzeniu audytu zewnętrznego projektu, przy czym każda z osób wchodzących w skład zespołu ma obowiązek spełniać odpowiednio niżej wymienione wymogi.
3. W skład (co najmniej dwuosobowego) zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny projektu powinna wchodzić:
a) zawsze co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia audytora wewnętrznego oraz co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta, przy czym nie dopuszcza się, aby w przypadku dwuosobowego zespołu wchodziły wyłącznie dwie osoby posiadające uprawnienia audytorów wewnętrznych lub dwie osoby posiadające uprawnienia biegłych rewidentów. Osoby te muszą spełniać wymogi określone w załączniku nr 1 do Wytycznych zgodnie ze Sposobem A (odpowiednio punkty 1 do 8)
b) zawsze co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia audytora wewnętrznego lub biegłego rewidenta (spełniająca wymogi określone w załączniku nr 1 Wytycznych w Sposobie A) oraz osoba spełniająca wymogi określone w załączniku nr 1 Wytycznych w Sposobie B, przy czym nie dopuszcza się, aby w przypadku dwuosobowego zespołu wchodziły wyłącznie dwie osoby spełniające wymogi określone w załączniku nr 1 Wytycznych w Sposobie B.
4. Beneficjent wymaga, aby zarówno Wykonawca składający ofertę jak i każda z osób wchodzących w skład zespołu przeprowadzające audyt zewnętrzny projektu mają obowiązek spełnić warunek bezstronności i niezależności w stosunku do beneficjenta. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana w przypadkach określonych w Wytycznych w punkcie V.
5. Beneficjent wymaga, aby zarówno Wykonawca składający ofertę jak i każda z osób wchodzących w skład zespołu przeprowadzające audyt zewnętrzny projektu spełniali inne wymogi formalne określone w Wytycznych w punkcie V, których spełnienie potwierdzone jest oświadczeniem zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do Wytycznych.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Zamawiający wymaga, by każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty, które będą stanowiły integralną część oferty:
1. wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy – Załącznik A do niniejszego zapytania ofertowego;
2. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. wykaz osób, które będą wykonywać usługę lub będą uczestniczyć w wykonywaniu usługi wraz z informacjami o ich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym zgodnie z Załącznikiem B do niniejszego zapytania ofertowego „Potencjał kadrowy”.
4. wypełnione i podpisane oświadczenia wykonawcy oraz każdej z osób wchodzącej w skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny projektu w celu potwierdzenia spełniania wymogów określonych w punkcie VI 1. powyżej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do Wytycznych (Oświadczenie nr 1).
5. wypełnione i podpisane oświadczenia wykonawcy oraz każdej z osób wchodzącej w skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny projektu w celu potwierdzenia spełniania wymogów określonych w punkcie VI 4. powyżej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do Wytycznych (Oświadczenie nr 2).
6. wypełnione i podpisane oświadczenia wykonawcy oraz każdej z osób wchodzącej w skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny projektu w celu potwierdzenia spełniania wymogów określonych w punkcie VI 5. powyżej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do Wytycznych (Oświadczenie nr 3).
7. wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem przedmiotu oraz daty wykonania i odbiorcy, wgZałącznika C do niniejszego zapytania ofertowego „Doświadczenie zawodowe”.
8. dla każdej osoby wchodzącej w skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny projektu dokumenty poświadczające odpowiednie umiejętności, doświadczenie, kwalifikacje, wiedzę i wykształcenie, o których mowa w Załączniku nr 1 (odpowiednio dla Sposobu A lub Sposobu B) do aktualnie obowiązujących „Wytycznych programowych Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013” – publikowanych na stronie internetowej: www.rpo.dolnyslask.pl
9. Beneficjent dokona oceny spełnienia warunków, o których mowa w Załączniku nr 1 do – aktualnie obowiązujących – „Wytycznych programowych Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013” – publikowanych na stronie internetowej: www.rpo.dolnyslask.plna podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty według formuły : ” spełnia-nie spełnia „.
10. Oświadczenia winny być złożone w oryginale, pozostałe dokumenty w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Osoby po stronie zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
- Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących zapytania ofertowego jest:
Mariusz Fedoruk, tel. 74 646 25 76, email: mariusz.fedoruk@ipdevelopment.pl
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienia w godzinach pracy beneficjenta od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:00.
- Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:
- Ofertę należy złożyć w siedzibie beneficjenta w terminie do dnia 23 października 2012 r. do godziny 14:00 w formie pisemnej.
- Beneficjent dokona otwarcia ofert w dniu 23 października 2012 r. o godzinie 14:30 w swojej siedzibie.
- Otwarcie ofert jest jawne.
- Kryteria oceny ofert:
- Przy wyborze oferty Zamawiający kierować się będzie kryteriami zgodnie z pkt. V „Wytycznych programowych Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad przeprowadzania audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013”.
- Podstawowym kryterium wyboru oceny będzie cena: 100%.
- Ponadto beneficjent przy dokonywaniu wyboru wykonawcy będzie się kierował elementarnymi zasadami obowiązującymi na wspólnotowym jednolitym rynku europejskim, m.in.:
– zasadą przejrzystości i jawności prowadzonego postępowania,
– zasadą ochrony uczciwej konkurencji,
– zasadą swobody przepływu kapitału, towarów, dóbr i usług,
– zasadą niedyskryminacji i równego traktowania wykonawców na rynku
- Opis sposobu obliczania ceny:
- Podana w ofercie cena ofertowa musi obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca związane z wykonaniem usługi z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji usługi.
- Cena ofertowa jest to wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie usługi w określonym terminie wraz z podatkiem VAT.
- Cenę ofertową należy podać w walucie polskiej PLN.
- W ofercie należy podać cenę netto i brutto za wykonanie usługi w określonym terminie.
- Każdy Wykonawca może podać tylko jedną cenę. Oferty z cenami wariantowymi będą odrzucone.
- Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia:
- Wykonawca jest związany ofertą 20 dni.
- Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Informacja o wybranej ofercie zostanie zamieszczona na stronie internetowej: www.ipdevelopment.pl/przetargi
- Oferty, które wpłyną do siedziby beneficjenta po wyznaczonym terminie składania ofert pozostaną bez rozpatrzenia.
- Zamawiający zawrze umowę niezwłocznie po przekazaniu zawiadomienia o wyborze oferty.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny.
- Z Wykonawcą zostanie zawarta umowa zawierająca postanowienia określone w pkt. VI „Wytycznych programowych Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013”.
Załączniki do zapytania ofertowego
- Załącznik A „Formularz ofertowy”
- Załącznik B „Potencjał kadrowy”
- Załącznik C „Doświadczenie zawodowe”
- Załącznik D Wytyczne programowe Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.